Alla inlägg under juni 2007

Av Sandra - 30 juni 2007 21:30

Japp. Det har jag tagit fram nu efter en att jag har jobbat. :) Denna dag gick betydligt bättre att jobba iaf :) Så skönt.

Tycker så synd om en på jobbet.. Hennes dotter har blivit så utnyttjad, men märker inget själv. Hon är rädd att hennes dotter inte kommer komma tillbaka till sverige i livet... Vet inte vad jag ska göra. Hon vet ju att jag finns där, men vill kunna göra nått mer ibland känns det som. Undra varför folk utnyttjar varandra så mycket för här i världen? Bara hoppas att hon kommer hem snart igen...


Inatt kommer syster med familjen hem också så ska på middag till dem imorn när jag har rast mellan halv 2 och halv 5 :) Ska bli trevligt. Och att få krama om lill tösen :D


Ne nu ska jag se på "Collateral" :)

ha en trevlig kväll nu. :)
/ Sandra

Av Sandra - 30 juni 2007 00:37

Stress, stress stress. Så vart min kväll idag på jobbet.

Jag och Johanna var alldeless slut i huvudet när vi äntligen kunde sätta oss ner tio i nio. Vart nått hela kvällen på jobbet. Sköterskerna var nog ganska less på oss när vi ringde för fjärde gången ikväll. :P hehe. Så de hade ju jobb hela kvällen på våran avdelning nästan. Men men. Man undrar ju vart den tredje som jobbade tog vägen i kväll... Ja vissa undrar man ju vad de gör på ett jobb egentligen.? Och att de får jobb över huvudtaget... Men men jag och Johanna fixade allt ändå som tur var.

Så när vi skutade åkte vi ner på OKQ8 :D då vart det en chokladkaka för min del ;) jag och min älskade choklad.. :)


Sen skjutsade jag hem Johanna och sjäkv åkte jag ut hit till Nolby. Som tur är så jobbar jag kvällen imorn så jag hinner städa upp lite här imorn. För natten mot söndag så kommer min kära syster hem med familj. Så då måste det vara städat och fint :) också måste jag klippa gräsmattan om jag hinner.


Såg iaf en jätte bra film ikväll. "Hotet inifrån" Var verkligen kanon bra. Så ni som inte sett den måste se den någon dag. :)


Vad allt vart invecklat idag också.. Ja vad gör man när det blir snack hit och dit mellan två vänner, när man själv står emellan?  Ja inte det lättaste men jag tyckte att jag gjorde rätt iaf. Även om det vart som det vart.. Men men. Så då vart det ännu mer invecklat över hur det ska bli på onsdag. Ja har man sagt för mycket nu? Ja det är frågan. Jag som hatar att säga till nån...


Ne nu ska jag sova så jag orkar göra nått imorn bitti. Det jag skulle ha gjort idag egentligen. Men tycker man nått är tråkigt så tycker man det.

Sov gott alla..
/Sandra

Av Sandra - 28 juni 2007 23:45

Japp äntligen så äger jag hela lägenheten, har fått alla nyklar och roberts alla saker är borta. Behöver aldrig mer träffa honom. Men vilken tid det har tagit. Men är så Lycklig nu :)...


Denna dag har vart för mesta dels helt underbar. Började jobba kl 7 imorse på avdelningen Rönnen. Många tycker säkert att jag har ett skit jobb. För er som inte vet så jobbar jag på ett sjukhem i Timrå. Men ska säga er att det är så roligt att jobba där jag jobbar. Har alltid roligt på jobbet. Både med personalen och med dem som bor där :) Mina gamla gummor och gubbar :).
Idag så jobbade även Christin. Inte träffat henne på jätte länge eftersom hon är tjänsteledig och pluggar vidare till Sjuksköterska. Men hon ska som tur jobba i sommar. Haha hon och jag satt och diskuterade frukter om hur de ska se ut och smaka för att de ska vara god. ja Skit samma inge roligt för er att läsa dirket men skoj hade vi.. Lika skoj som när hon kom till mig och sa "Sandra!! Jag har blivit frälst". Då hade vi roligt.

Sen kom jag, Christin och Britt in på en väldigt djup diskussion. Vad som händer efter döden? Ja det är ju en fråga som man kan undra många ggr, men inget svar man får förens man verkligen är där.


Nog om det.. Var ju som sagt och skrev på de sista papprena idag. Och gud vad arg jag var när jag for hem. Inge bra att vara arg i trafiken märker jag. + att jag var stressad. Ingen bra kombination. Så jag ringde till Emma. Så vi åkte och hyrde film. det var "Allt om din buske" Så sjuk film, men den var faktiskt rätt hyffsad :). Och som vanligt när man är med Emma, så blir det nått onyttigt :) För det är jag och Emma bra på att köpa ;). Så det vart chips och dipp :) *Mums*


Ne nu ska jag gå och sova så jag orkar med morgondagen. Mycket att göra då innan man börjar jobba kl 15.


Ha en fortsatt trevlig kväll alla.

/ Sandra

Av Sandra - 27 juni 2007 22:36

Ja det kan man verkligen undra. Det är så omoget det han håller på med. Bara hoppas att han kommer ner imorn så att han skriver på papprene så att lägenheten blir helt min. Tycker han dragit på det här så jäkla länge nu. Han vinner inget på att behandla mig som han har gjort sen vi bröt upp och flyttade ifrån varandra. Men men han mår väl bra av att såra och vara elak mot andra.


Men men, som tur har jag ju så många underbara vänner som alltid finns där och ställer upp för mig.

Hehe vart väldigt glad när jag loggade in här nu på min blogg när jag såg att min filur David hade skrivit en kommentar :P *vart chockad* men glad såklart. Den killen kan få mig att le han :)


Läste någon blogg förrut idag, och då hade hon gjort nått godis test på karamellkungens hemsida =) Så jag var ju bara tvungen att gå in och göra det jag också. Var inte förvånad över svaret. Chokladokrat var jag =) Och det kan jag hålla med om, för det är bland det bästa som finns :) Har vart så godissugen hela dagen idag. Vet inte vad det är. Men ville vara lite nyttig så köpte jordgubbar idag också ;) men skippade glassen för den är kvar i Nolby, så fick nöja mig med Jordgubbar och Mjölk :D inte helt fel heller :D


Imorn börjar man jobba kl 7 också =/ Länge sen jag jobbade morron. Ska bli grymt jobbigt att kliva upp imorn när väckarklockan ringer. Så man ska väl snart krypa ner i sängen. Eller ja sover på soffan hos mamma och pappa idag :P


Skulle ju lägga upp bilder på min charmör nu också, men batterierna tog slut i kameran och hade inte med mig laddaren så det får bli en annan dag. Men har han hemma hos mig länge nu :D för mamma och pappa de ska ut på golfresa de små rackarna =)


Ne ha en fortsatt trevlig kväll :)
/ Sandra

Av Sandra - 27 juni 2007 12:54

Ja mer än så behöver jag inte skriva känns det som. Det vart inte så mycket jobb i majmånad eftersom jag avr utomlands. Fick lön idag. en Hemsk syn. Fattades 200 kr för att jag skulle kunna betala alla räkningar.:S Som tur fick jag ju iaf skattepengarna förra månaden så kunde ta lite därifrån.

Blir en väldigt jobbig och snål månad. Fårväl leva på Nudlar och åka hem till mamma och pappa och käka lite :P

För nästa vecka kommer det gå pengar också. Då är det ju Gatufesten här i Sundsvall..Som tur jobbar jag hela veckan så kan bara gå två dagar. Varav en är Onsdag, när det är kostnadsfritt att gå in. Men det är ju allt runtomkring. För på onsdag ska vi grilla och så. Då går det pengar dit + alkoholen. Men men vill man vara med på allt så ordnar det sig ju alltid ändå ;) På ett eller annat sätt. Det är ganska skumt att et blir så. Men tur är det :D

Så nu nästa månad blir det att börja spara igen då, när man får mer lön :)


Ne nu måste jag försöka se nått positivt i denna dag. Så jag inte går och deppar ner mig allt för mycket :P Undra när man ska börja orka städa då? Måste verkligen göra det idag. Men det är ju så tråkigt :(

Men sen idag ska jag iaf leka lite med hunden min. Ska knäppa lite kort påmin underbar hund. Så ska ni få se vilken charmör han är :D


Ha det fint alla

/Sandra


Av Sandra - 26 juni 2007 23:46

Japp nu är det verkligen sommar. För nu har Allsång på skansen och morden i midsummer dragit igång :) Så underbart.

Men det jobbigaste var nu när jag satt och kollade på Allsång på Skansen så ville jag bara flytta ner till Stockholm nu på en gång. Det känns så rätt att flytta ner dit. Men när kommer det bli av? Vill ju dit så fort som möjligt. Men det är ju inte bara att flytta heller tyvärr =/. Måste ju som sagt först sälja lägenheten, sen hitta bostad där nere, söka skola och hitta jobb nere i Stockholm. Så har ju en hel del att fixa. Men tänk när allt är fixat och när jag äntligen har kommit ner dit :) Då är jag lycklig. :D

Då blir det lite mer fotbollsmatcher också :D så grymt skoj. Men bara de kunde börja vinna igen AIK. Där är det verkligen berg och dalbana nu =/ Men det släpperväl snart. Bara de kommer in i att göra mål så släpper väl allt förhoppningsvis :D

Men ska åka ner nått i sommar också när de spelar hemma och jag är ledig då blir det åka ner och gå på Råsunda och hejja fram seger för de svart gula AIK :D


Ja som sagt så vart det ändrat för ikväll. Emma fick förhinder. Så jag åt glass och jordgubbar själv :) Men det var ju lika gott ändå, även om det hade vart trevligare med lite sällskap :)


Så nu sitter jag här på nedervåningen i min systers hus och kollar på 2 fast 2 furious :) De här filmena är ju så grymt bra:) Tänk om man själv hade råd att bygga en sån där snygg bil. Oj oj oj :D


Bye

/ Olsen

Av Sandra - 26 juni 2007 18:27

Just nu leker mitt liv!!

Och det känns helt underbart. Mår verkligen bra nu. Har lite små saker som jag måste fixa bara, men sen så kan det inte bli bättre :)

Har precis lagat mat till mig själv. Och det måste verkligen vara det tråkigaste som finns. Det är nått jag kan sakna med att ha pojkvän. När man lagade mat tillsammans och bråkade om vilken kanal på tv:n man skulle se och sådana saker. Så att vara singel har ju sina nackdelar också som allt annat här i livet.

Men Singellivet är ju verkligen inte helt fel de heller om jag ska vara ärlig. Hade helt glömt bort hur undebrart det var egentligen. Man kan verkligen känna sig fri. Och det var nått jag inte var i mitt förra förhållande. Såg inte alls vad som hände, men till slut så vaknade jag ju upp iaf.


Men vill ju inte vara singel allt för länge heller. Jag är ju en sån där människa som vill ha barn tidigt. Så ja man får väl se hur mina planer med det går :P Hehe. Ne man ska inte skynda på heller. det ska ju kännas rätt innan man skaffar på sig ett sånt ansvar.


Ne nu ska jag kila upp till köket och fixa fram lite jordgubbar och glass innan Emma kommer :) Hon skulle komma förbi sen ikväll så vi kunde ha en härlig soffkväll med film och glass och som sagt de goda jordgubbarna ;)


Ha en fin kväll alla :)
/ Sandra

Av Sandra - 25 juni 2007 22:24

Japp idag drog mitt sommarschema igång. Nu äre hårdkörning hela sommar på Hagalid. Vad ska man göra sen då? Måste verkligen ta tag med allt nu. Måste lägga ut lägenheten min så jag får den såld någon gång. Länge man bodde där då. Nej. köpte den med Robert i höst flyttade inte och renoverade köket i början av januari och i mars var förhållandet slut så då fick jag ta över lånet och fick lägenheten, och nu ska jag sälja den och flytta tillbaka in till sundsvall. Förmodligen så flyttar jag ihop med en kompis och sen fortsätta jobba på Hagalid eller ett annat ställe innan man söker sig neröver.


Men vart ska man flytta sen då och plugga någonstans? Är det någon som vet en bra stad att bo i som student? Är visserligen väldigt sugen på att flytta ner till våran fina huvudstad stockholm och prova på och bo där nått år. Men det är ju ingen rosor på dans där nere som man kanske kan tro. men men min syster tycker jag är knäpp som vill flytta ner dit. Men hon stöttar mig ändå och tur är väl det :D hon vill att jag ska pröva på saker och får isf märka det själv om jag skulle bli besviken. Men men vi fårväl se vart det blir. Men inte kvar i Sundsvall iaf. Vill flytta oh börja om på ny kula. Skulle verkligen behöva den där nystarten nu i höst egentligen. Var det som var meningen. Men man är ju så seg och ska göra allt i sista sekunden så. Jag och livia märkte att det var sjukt svårt att få tag i en lägenhet där nere och sen jobb + att jag måste sälja min lägenhet inna jag kan börja tänka på att flytta ner också. Så ja.. jag får flytta fram min drömvärld nåra månader :P men flytt blir det iaf :D'


Ne nu ska jag kolla på fotbollsmånda som börjar alldeless strax. :)


Ha en fortsatt trevlig kväll alla!!

/ Sandra



Ovido - Quiz & Flashcards